29 Mart 2018 Perşembe

Kalenji Kiprun Long İnceleme ve Test




Kalenji Kiprun Long
Merhaba bu videomda Kalenji markasının 2018 yılı Uzun mesafe Performans ayakkabısı olan Kiprun Long modelinin teknik bilgilerinden bahsediyorum ,inceliyorum, ve test ediyorum.

Kalenji , bir önceki videomda da anlatığım gibi Decathlon’un koşu markası.

Kiprun Long modeli ise uzun koşular için tasarlanmış bir ayakkabı.

Ayakkabının hedef kitlesi ;10 km ile maraton mesafelerini koşan sporcular.

Kiprun Fast modelinde k-only nin ayrıntılarından bahsetmiştim hatırlarsanız.K-only olarak adlandırılan tüm basma tiplerine uygun tasarım bu ayakkabıda da karşımıza çıkıyor.K-onlynin detaylı bilgisi için kiprun fast videomu seyretmenizi öneririm.

Ayakkabının ağırlığı 43 numarada 330 gram.39 numarada 280 gram.Ayakkabının dropu ise 10 mm olmakta.

Ayakkabının orta taban bölümünde Arkstab olarak adlandırılan bir parça var.Bu parça ile ayakkabı bize denge sağlıyor.

Kalensole olarak adlandırılan taban köpüğü ise ön ayak, ayak kemeri ve topuk bölümün eski modele göre daha da darbe emici ve konforlu.

Topuk bölümünde K-ring olarak adlandırılan yastıklama sistemi kullanılmış.Şimdide bunun görüntüsü ekrana yansımakta.

Ön başparmak bölümünde ısı yapıştırma kullanılmakta ve bu yapıştırma genişletilmiş.Meş yapının yırtılmaması için.

İç taban yumuşatılmış ve inceltilmiş.Aynı zamanda bağcıklarda daha ince.

Ve inceleme bölümüme  geçme zamanı…
İnceleme
İnceleme bölümüme hoş geldiniz. Solda gördüğünüz model kadın modeli sağdaki ise erkek modeli.

Kalenji bu ayakkabıyı da , hızdan çok konfor ve desteğe önem vermiş.Oldukça dengeli bir ayakkabı.

Dengeyi  bu topukta bulunan sert plastik parça ile sağlıyor. Aynı zamanda  orta tabanda bulunan bir parça ile de bu desteği vermekte.

Yumuşak bir köpüğü var ama çok esnek değil.Uzun koşu için yapıldığını hissettiriyor bu da.
Eski modeli de yanıma aldım karşılaştırmak için
Eski modele göre bağcıklar inceltilmiş
Açılmaması için biraz daha tutucu bir yapısı var.

Kalenji logosunun olduğu bölümde de dikişler azaltılmış ve yapısı inceltilmiş.

Taban ortasındaki, dengeyi sağlayan parçanın yapısını da değiştirmişler.

Eski modelde Ben bu parçayı kaldırımda koşarken kırmıştım.Kalenjiyede bu sorun birkaç koşucudan daha iletilmiş ve parçanın yapısını değiştirmişler.

Biz koşucuların sesini duyuyorlar.

Parça küçültüldüğünden daha sağlam durmakta.Kırılma oranı azalmış
Bu ayakkabınında taban paçalarını buldum.

Yol tutuşu için kauçuk malzemesi bir hayli güzel.Önceki modelde de bu modelde de yağmurda sorun yaşamadım.Kiprun fast modeline göre daha iyi yol tutuşu var.

Bu parça dengeyi sağlıyor az öncede bahsettiğim gibi.Parçanın ismi ise arkstab.Biraz batmanın işaretine benzemiyor değil.

Bu dengenin üzerine gidilmesini sebebi ise uzun koşularda , ayakkabının süngeri bir süreden sonra yumuşamaya başlıyor ve yere basmada ayağınızı dengesiz bir temasa sürüklüyor.Bundan dolayıda denge önemli olmakta.

Kiprun Long modelinde de k-ring mevcut.Bu yuvarlak parça topuğumuzun darbe emiciliği için yapılmış.

K-only bu modelde de bulunmakta.Ancak kiprun fast modeline göre ön bölüm daha yumuşak.

Ve şimdi test zamanı..

Test

Test bölümümede de hoş geldiniz.

Ayakkabıyı asfalta,tartan zeminde , koşu bandında, çimde ve çok zorlu olmayan düz patikalarda denedim.

Tempo koşusunda yaptım bir 16 km kadar ama tempo için ağır , zaten kalenji bu ayakkabıyı 6 pace ile 4:30 pace arasına önermiş.Maraton derecesi veriyorlar birde 3:30 ile 5 saat arası için diyorlar.Kiprun fast için 3:30 2:40 arası diyorlardı.

Ayakkabı uzun mesafe koşuları için tasarlanmış.Ben bu ayakkabıyı Pazar uzunlarında kullanıyorum.Ortalama 1,5 saat 2 saat koşularda oldukça destekli bir ayakkabı.

Esnemesi çok iyi gelmedi bana ama marka ayakkabıyı 90 kg üzerine önermekte ben ayakkabıyı ezemiyorum gibi.

Beğendiğim yanları dengesi dedikleri kadar var ayrıca çok konforlu ve sağlam bir ayakkabı.1000 KM ömür vermişler ben eski modeline 1500 km yi göstermiştim.Bu modelde şimdiden 500 km yi buldum bile.

Beğenmediğim yanları ise biraz ağır ve tek rengi var.Esnek değil ayrıca.Ancak dediğim gibi benim kilom bir hayli az ezemiyorum sanırım köpüğü JBirde ayakkabının kalıbı geniş, internetten alırken dikkat edin.42 giyorum normalde ama 41 aldım.

Gelecek videolarda görüşmek üzere


Koşuya çıkmayı ihmal etmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vücut Kitle İndeksi Hesaplama

BMI Calculator `Vücut Kitle İndeksi Hesaplama` Body Mass In...